آدرس دفتر : یزد- خیابان مطهری-مرکز علم و فن آوری اقبال-ساختمان رشد-واحد243

جوش قوس الکتریکی با الکترود روکش دار

جوش قوس الکتریکی با الکترود روکش دار

جوش قوس الکتریکی با الکترود روکشدار از رایج ترین روش‌های جوشکاری هستند که هم در جوشکاری‌های کارخانه‌ای و هم در جوشکاری‌های کارگاهی کاربرد دارند.
جوشکاری با الکترود دستی جوشکاری قوسی با الکترود روکش دار(SMAW) نامیده می شود . این فرآیند قدیمی ترین و پر استفاده ترین فرآیند در بین فرآیندهای جوشکاری قوسی می باشد .
در این فرآیند ، یک قوس الکتریکی بین انتهای الکترود فلزی روکش دار و قطعه کار نگه داشته می شود . در طی فرآیند قطرات فلز مذاب همانطور که از الکترود جدا شده و از میان ستون قوس الکتریکی گذشته و وارد حوضچه مذاب می شوند ، توسط گازهای بوجود آمده از تجزیه پوشش الکترود از اتمسفر هوا محافظت می شوند . سرباره مذاب تشکیل شده بر روی سطح حوضچه مذاب شناور شده به طوری که فلز مذاب را در طی فرآیند انجماد از تماس با هوا محافظت می کند . سرباره منجمد شده ( گل جوش ) بایستی پس از هر پاس جوش از روی جوش تمیز شود . صدها نوع مختلف الکترود جوشکاری تولید می شود ، اغلب حاوی عناصر آلیاژی جهت افزایش استحکام و داکتیلتی فلز جوش می باشد.

این فرآیند اغلب برای آلیاژهای آهنی در کاربردهای ساخت سازه های فولادی ، کشتی سازی و صنایع تولیدی عمومی استفاده می شود .

کاربرد مهم دیگر این فرآیند در جوشکاری تعمیری و بازسازی می باشد .

به غیرازمحدودیت سرعت پایین این فرآیند ، به دلیل نیاز به تعویض الکترود و تمیز سازی سرباره (گل جوش) ، این فرآیند هنوز هم یکی ازفرآیند های پرکاربرد و انعطاف پذیر در فضاهای محدود جوشکاری می باشد.